Regionalne Centrum Informacji Turystycznej
Najbliższe imprezy
XXIII TARGI REGIONY TURYSTYCZNE NA STYKU KULTUR 2017 w Łodzi za nami.
23 edycja Targów – Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR odbyła się w dniach 17 – 19 marca 2017 r. Hala Expo – Łódź wypełniła się miłośnikami podróży poszukującymi ofert i inspiracji do planowania dłuższych i krótszych wyjazdów. Oferty zaprezentowało ponad 120 wystawców z Polski i ze świata.
Ponad 8 tysięcy zwiedzających odwiedziło stoiska organizacji i instytucji turystycznych oraz samorządowych, biur podróży, muzeów, hoteli i producentów regionalnej żywności. Publiczność mogła skorzystać z wielu atrakcji przygotowanych zarówno przez organizatorów, jak i wystawców. Zwyczajowo – nie zabrakło konkursów z atrakcyjnymi nagrodami, takimi jak: vouchery, zaproszenia i bilety wstępu do najciekawszych turystycznych miejsc naszego kraju.
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji było „Daj się urzec…”, co z pewnością udało się wystawcom prezentującym swoje oferty. Bogatą ofertę aktywnego wypoczynku zaprezentowało Mazowsze, które w tym roku pełnio funkcję Regionu Partnerskiego. Można było zrobić sobie zakręcone filmiki w gifbudce, wykonać papierowy model Łodzi, czy skorzystać z warsztatów ciesielstwa okrętowego, a to wszystko przy akompaniamencie Zespołu Pieśni i Tańca Mazowsze. Stoisko Miasta Partnerskiego – Piotrkowa Trybunalskiego w kształcie mini – starówki stanowiło bardzo barwny i klimatyczny akcent targów. Występy piotrkowskich zespołów, takich jak Fakiry, Grzmiąca Półlitrówa czy Piotrkowska Orkiestra Kameralna umilały gościom czas spędzony na targach w poszukiwaniu ofert wypoczynku weekendowego i wakacyjnego. Oprócz programu artystyczno – edukacyjnego dla odwiedzających przygotowanych było mnóstwo aktywności. Na najmłodszych i ich rodziców czekały wielkanocne warsztaty plastyczne, rękodzielnicze czy taneczne.
Mieszkańcy Łodzi oraz zwiedzający hale targowe mogli zapoznać się także z ofertą Pomorza Zachodniego, które reprezentowane było przez Miasto Koszalin i Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego, Miasto Barlinek, Lokalną Organizację Turystyczną w Złocieńcu oraz Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną. Na stoisku Pomorza Zachodniego dostępnych było wiele ciekawych tematycznych wydawnictw promocyjnych, map i przewodników, które prezentowały wybrane produkty turystyczne naszego województwa, poszczególne miasta i regiony, bazę noclegową oraz szlaki turystyczne. Dużo uśmiechu na twarzach odwiedzających stoisko ZROT wywoływały dwie urocze niewiasty z Barlinka: Królowa Puszczy Barlineckiej oraz Boginka Morianna, które chętnie pozowały do zdjęć i promowały Pojezierze Barlinecko - Myśliborskie.
Prezentacja regionu koszalińskiego, po raz kolejny przygotowana została przez Wydział Rozwoju i Współpracy Terytorialnej Urzędu Miejskiego w Koszalinie oraz Regionalne Centrum Informacji Turystycznej w Koszalinie. Zainteresowane osoby mogły otrzymać Plan Miasta Koszalina, Mapę Atrakcji Turystycznych Powiatu Koszalińskiego, Katalog Bazy Noclegowej Koszalina i Powiatu Koszalińskiego oraz Mapę Szlaków Rowerowych i Mapę Wędkarską Powiatu Koszalińskiego. Bardzo dużo uśmiechu i zachwytu wśród odwiedzających nasze stoisko wywołały pocztówki z Łaz, które przedstawiały piękne nadmorskie krajobrazy. Kolekcja pocztówek wydana została przez Stowarzyszenie Kocham Polski Bałtyk. Zwiedzający chętnie dzielili się wspomnieniami z pobytu wypoczynkowego w Gminie Mielno, deklarując jednocześnie kolejne wizyty. Pytanie ze strony zainteresowanych dotyczy głównie map i obiektów noclegowych z cennikami, w szczególności obiektów przygotowanych na wypoczynek rodzinny /pakiety dla dzieci/. Dużym zainteresowaniem, i to od kilku lat na różnych imprezach targowych, cieszą się Ogrody Hortulus, które znane są w wielu częściach Polski. Na targach w Łodzi pracownicy RCIT zapraszali na tegoroczny Kulinarny Festiwal Kwiatów Jadalnych, który odbędzie się w dniach 15-16 lipca br.
Biorąc pod uwagę prezentacje innych regionów i samorządów oraz preferencje zwiedzających targi, należy przygotowując się do kolejnych edycji targów, czy to w Łodzi czy w Poznaniu, uatrakcyjnić sposób prezentacji regionu zachodniopomorskiego, w tym także koszalińskiego. Uwagę odbiorcy przykuwają występy zespołów, kulinaria, zabawy interaktywne, gry planszowe lub warsztaty artystyczne.