Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego

Regionalne Centrum Informacji TurystycznejRegionalne Centrum Informacji Turystycznej

Dzisiaj jest Niedziela, 22.10.2017

Kalendarium wydarzeń

Sonda

Czy uważasz, że nasz region jest atrakcyjny dla turystów?

zobacz wyniki sondy

Pogoda

Sprawdź pogodę dla miejscowości

Trasa rowerowa - Trakt Rybogryfa ( kolor żółty - 23,7 km)

Trasa: Koszalin (podnóże  Góry Chełmskiej) - Kłos - Wegorzewo - Policko - Dzierżęcino

Trasa , którą  proponujemy wiedzie prostą nie męcząca drogą nad jezioro Policko i do wioski indiańskiej. Przygotowaliśmy ją z myślą o  wyjazdach rodzinnych.

Startujemy u podnóża góry Chełmskiej przy pomniku Powstańców Listopadowych (wjazd do Sanktuarium). Trasa od tego miejsca wiedzie cały czas z górki. Po przejechaniu 600 metrów po prawej stronie mijamy ścieżkę przyrodniczą - Góra Chełmska. Warto zjechać z trasy  i ją zobaczyć.

Jadąc cały czas asfaltem w kierunku Sianowa na 4,3 km skręcamy w prawo – tak jak szlak pieszy niebieski (po lewej stronie mijamy krzyż przydrożny w miejscowości Kłos). Jedziemy drogą 800 metrów, równolegle z niebieskim szlakiem. Tak dojeżdżamy do szlabanu (5,1km) i tzw. Kolibrówki. Przejeżdżamy za szlabanem 300 metrów (5,4), gdzie skręcamy w lewo. Pozostałe szlaki prowadzą prosto. Poruszamy się głównym duktem leśnym.

Na 8,4 kilometrze mijamy główna bramę szkółki leśnej. Po 300 metrach za ogrodzeniem szkółki szlak czarny odbija w lewo (8,7 km), my zaś poruszamy się dalej prosto. Po przejechaniu 200 metrów docieramy do rozwidlenia szlaków, gdzie skręcamy w lewo. Po kolejnych 100 metrach zjeżdżamy z drogi gruntowej i odbijamy w lewo na drogę trawiastą. Po 300 metrach przejeżdżamy przez mostek drewniany (9,3 km). Tak drogą pomiędzy polami poruszamy się około 2 kilometrów.

Dojechaliśmy do leśniczówki Węgorzewo oraz drogi asfaltowej, gdzie skręcamy w prawo ( 11,4 km). Kolejne 2 kilometry pokonujemy droga asfaltową (równolegle biegnie szlak niebieski i zielony), gdzie dojeżdżamy do drogi relacji Polanów – Koszalin. Tu skręcamy w prawo. Jedziemy 500 metrów i na pierwszym zjeździe za mostkiem skręcamy w lewo (w drogę gruntowa - 13,9km). Poruszamy się drogą gruntową około 2 kilometrów (16 km). Udało nam się dojechać do pierwszego oczka wodnego. Po kolejnych  500 metrach mijamy drugie oczko wodne. Główną drogą gruntową  poruszamy się do drogi ułożonej z płyt betonowych. Tam skręcamy w prawo w kierunku na Policko (17,3 km). Od tego miejsca prowadzi nas cały czas droga główna.

Dojeżdżamy do skrzyżowania dróg gruntowych (18,7km). Zmęczeni mogą odbić w lewo na Policko. Nasz szlak prowadzi jednak prosto. Po przejechaniu 400 metrów (19,1 km) widzimy rozwidlenie dróg, które przecina zielony szlak pieszy (Kamieni Granicznych). My poruszamy się prosto drogą z kamyków. Po 300 metrach szlak zielony odbija w prawo. My jednak kontynuujemy jazdę prosto. Przejeżdżamy kolejne 800 metrów oraz skrzyżowanie. Po lewej ręce widać  drogę czarnego i czerwonego szlaku. Jedziemy w górę (wspólnie z czarnym szlakiem). Po 200 metrach szlak czarny odbija w prawo, my zjeżdżamy jednak w dół.

Po 21,5 km wędrówki docieramy do bramy wioski indiańskiej. Przed  nami również widok na Rezerwat Jezioro Lubiatowskie. Gdy dotrzemy do drogi asfaltowej skręcamy w prawo. Na 22,6 kilometrze po prawej stronie mijamy cmentarz ewangelicki. Kolejny kilometr i docieramy  do Dzierżęcina (przystanek MZK - obok figura Matki Boskiej).

I tak zrobiliśmy pętlę wokół Góry Chełmskie po płaskim terenie przejeżdżając 23,7 km.